سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سبز88       روشنگری برای آنانکه طالب راه حق اند.
آخرین مطالب

معرفی سایت


روشنگری برای آنانکه طالب راه حق اند.


دوستان


آمار و امکانات



آرشیو مطالب


تبلیغات
تاریخ: یکشنبه 91/7/23 نویسنده: بیداری
بازدید: مرتبه
بازخوانی یک واقعیت تلخ تاریخی/
همه فرصت‎هایی که سران فتنه از دست دادند/ وقتی که اصرار بر باقی ماندن با ضدانقلاب فاجعه می‌آفریند

گروه سیاسی: سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم بجنورد، بازتاب های فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی داشت اما یکی از مهم ترین محورهای سخنان معظم له، تمجید ایشان از عملکرد بازاریان در وقایع اخیر تهران و انتقاد از عملکرد برخی خواص در فتنه 88 بود.
به گزارش رجانیوز، ایشان در بخشی از بیانات خود اظهار داشتند: یکی از وظایف مهم مردم حفظ هوشیاری و موقع سنجی به لحظه است.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در تهران عده ای به نام بازاری به خیابان آمدند و اغتشاش کردند اما بازاریان محترم سریعا اعلامیه دادند و از آنها اعلام برائت کردند که این، کار درست و نشانگر هوشیاری بازاریان بود.

ایشان با یادآوری قضایای فتنه سال 88 خاطر نشان کردند: بعد از انتخابات با عظمت سال 88، عده ای اظهار مخالفت کردند و عده ای هم بنام آنها و با سوء استفاده از این فرصت، آشوب و تشنج ایجاد کردند. آن عده ای که به اسم آنها آشوب شد، باید همان موقع اعلامیه میدادند و اعلام برائت میکردند، اما این کار را انجام ندادند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: "هوشیاری و موقع سنجی لحظه ای" خصوصیت برجسته ای است که مردم همواره باید به آن توجه داشته باشند و به محض توطئه دشمن، به صورت لحظه ای واکنش نشان دهند.

در همین راستا،‌رجانیوز ضمن بازخوانی اهم هشداری رهبر معظم انقلاب در سال 88 مبنی بر لزوم موضع گیری خواص و هم چنین عملکرد سران فتنه، قضاوت نهایی را بر عهده مخاطبان محترم قرار می دهد:
 
رهبر  معظم انقلاب به میرحسین موسوی: جنس شما با اینگونه افراد متفاوت است
 
24 خرداد 88 و در حالی که تنها 2 روز از  انتخابات با شکوه  22 خرداد گذشته بود و اولین نشانه های آشوبهای خیابانی در تهران به بهانه تقلب در انتخابات خود را نشان داده بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با میرحسین موسوی بر پیگیری مسائل از طریق مراجع قانونی تأکید کردند و با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طراحیهای پشت صحنه برای به آشوب کشاندن خیابانها خطاب به آقای موسوی افزودند: "جنس شما با این گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید." 
 
 
این اظهارات معظم له در حالی بیان می شد که در روز 23 خرداد بسیاری از هواداران میرحسین موسوی با حضور در خیابان های تهران و با پشتوانه بیانیه های وی، خواهان ابطال انتخابات شده بودند و در حالی که هیچ سندی مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات ارائه نشده بود، مشخص نبود نظام، به چه علت باید به این خواسته غیرقانونی تن می داد؟
 
تخریبها مربوط به نامزدها نیست/ (نامزدها) صریح موضع بگیرند که این خواستِ آنها نیست
 
هم چنین در 26 خرداد 88 نیز رهبر معظم انقلاب در دیدار با نماینده های کاندیداها ضمن تاکید برر پیگیری اعتراضات از راه قانونی، صراحتا آشوبهای خیابانی و... را کار دشمن دانستند و از همه نامزدها خواستند تا با موضع گیری صریح و هم چنین اقدام به موقع، مانع ادامه آشوبها شده و بستر بوجود آمده در این زمینه را از بین ببرند.
 
ایشان تصریح کردند: "آن کسانى که اجتماع میکنند براى حمایت از یک نامزد، با آن کسانى که اجتماع میکنند براى حمایت از نامزد دیگر، هر دو ملت ایرانند، گروه هائى از مردمند؛ ما باید با این دید نگاه کنیم. آرائى هم دارند؛ یک جمعى رأى به این دادند، یک جمعى رأى به آن دادند. البته قاعده ى مردم سالارى این است که اکثریت بر اقلیت در مقام عمل تقدم پیدا میکند؛ یعنى آن کسى که اکثریت به او رأى دادند، او مسئولیت را به عهده میگیرد؛ این قاعده ى مردم سالارى است. اما این به معناى ایجاد تزاحم و ایجاد تعارض و دشمنى نیست. با ایجاد دشمنى همه تان مقابله کنید. این مخصوص یک نامزد یا یک ستاد یا یک مجموعه نیست؛ همه وظیفه دارند که با ایجاد نقار و دشمنى و کدورت مقابله کنند ... این تخریبهائى که انجام میگیرد، این کارهاى زشتى که انجام میگیرد، بعضاً جنایاتى که واقع میشود، مربوط به هیچکدام از این اطراف قضیه نیست؛ این مربوط به مردم نیست، مربوط به نامزدها نیست؛ مربوط به خرابکارهاست، مربوط به اخلالگرهاست. نبادا کسى توهم کند و تصور بکند که این مربوط به این است که اینها طرفدار فلان نامزدند؛ نه، اینها مثل همان کسانى هستند که اختلافات مذهبى را بین مسلمانها راه مى اندازند که ما مکرر گفته ایم اینها نه سنى اند، نه شیعه؛ شیعه را علیه سنى، سنى را علیه شیعه تحریک میکنند، و در وضع اتحاد جامعه ى عظیم ما هم همین جور است. کسانى که یک طرف را علیه یک طرف تحریک میکنند، کارهائى میکنند به عنوان طرفدارى از یک جهت، در حالى که حقیقتاً طرفدارى از او نیست؛ اینها نه از این طرفند، نه از آن طرف. اینها کسانى هستند که با اصل نظام مخالفند، با آرامش کشور مخالفند، طرفدار تشنجند، طرفدار اغتشاشند، میخواهند آرامش نباشد."
 
ایشان ادامه دادند:
 
"هر کس سرِ کار باشد، اگر نتائج انتخابات غیر از این هم میشد، بنده به طور اطمینان میتوانم عرض بکنم که باز اینجور حوادثى دیده میشد، باز این حوادث پیش مى آمد، براى اینکه اصلاً آرامش در کشور نباشد. آنها امنیت کشور را و آرامش کشور را هدف گرفته اند و میخواهند این را از بین ببرند. هیچکس نباید به این تشنج آفرینى و اغتشاش آفرینى کمک کند و همه باید در مقابل او صریح موضع بگیرند. کما اینکه مواضع حقیقى شماها هم جز این نیست. صریح موضع بگیرند، روشن کنند که این خواستِ آنها نیست."
 
هشدار مجدد درباره بسترسازی سیاسیون داخلی برای سواستفاده دشمن
 
اما در عمل اتفاق دیگری افتاد و سران فتنه نه تنها اقدام مناسبی برای مقابله با اغتشاش های ایجاد شده انجام ندادند بلکه ادامه دار شدن بیانیه های آنها در حمایت و توجیه آشوبها و تاکید بر بی قانونی و حضور در کف خیابانها، منجر به ادامه ناآرامی ها شد.
 
اما معظم له در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد نیز بار دیگر  ضمن هشدار درباره استفاده دشمن از بسترسازی های برخی از سیاسیون فرمودند:
 
"در داخل کشور هم عوامل این عناصر خارجى به کار افتادند و خط تخریب خیابانى شروع شد؛ خط تخریب، خط آتش سوزى، اموال عمومى را آتش بزنند، حریم کسب و کار مردم را ناامن کنند، شیشه هاى دکان مردم را بشکنند، اموال بعضى از مغازه ها را به غارت ببرند، امنیت مردم را از جانشان و مالشان سلب کنند؛ امنیت مردم مورد تطاول اینها قرار گرفت. این ربطى به مردم و طرفداران نامزدها ندارد، این مال بدخواهان است، مال مزدوران است، مال دست نشاندگان سرویسهاى جاسوسى غربى و صهیونیست است. این کارى که در داخل، ناشیانه از بعضى سر زد، اینها را به طمع انداخت، خیال کردند ایران هم گرجستان است."
 
 خطاب به نخبگان داخلی است/ باید مراقب گفتن ها و نگفتن هایمان باشیم
 
اما به موازات هشدارهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم عکس العمل نخبگان در برابر دشمن، عملکرد میرحسین موسوی و مهدی کروبی روز به روز در راستای همنوایی با دشمنان بیشتر شد و در واقع عملکرد و مواضع آنها به جری تر شدن دشمنان انجامید، لکن رهبر انقلاب بازهم در این راستا هشدار داده و در 29 تیر ماه و در روز مبعث فرمودند:
 
"هر کسى امروز جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنى سوق بدهد، از نظر عامه ‌ى ملت ایران انسان منفورى است؛ هر که میخواهد باشد. هر هدفى را که این ملت بخواهد به آن برسد، در سایه ى آرامش و امنیت خواهد رسید ... به هم زدن امنیت یک ملت بزرگترین گناهى است که ممکن است کسى مرتکب بشود. این را البته آن کسى که مأمور است، مزدور است، او که حرف گوش نمیکند؛ خطاب ما به او نیست؛ خطاب ما به نخبگان است. آحاد ملت هم هوشیارند؛ نخبگان ما هوشیار باشند."
 
ایشان در ادامه با صراحت تاکید کردند:
 
"نخبگان بدانند هر حرفى، هر اقدامى، هر تحلیلى که به آنها کمک بکند، این حرکت در مسیر خلاف ملت است. همه ‌ى ما خیلى باید مراقب باشیم؛ خیلى باید مراقب باشیم: مراقب حرف زدن، مراقب موضع گیرى کردن، مراقب گفتن ها، مراقب نگفتن ها. یک چیزهائى را باید گفت؛ اگر نگفتیم، به آن وظیفه عمل نکرده ایم. یک چیزهائى را باید بر زبان نیاورد، باید نگفت؛ اگر گفتیم، برخلاف وظیفه عمل کرده ایم. نخبگان سر جلسه ى امتحانند؛ امتحان عظیمى است. در این امتحان، مردود شدن، رفوزه شدن، فقط این نیست که ما یک سال عقب بیفتیم؛ سقوط است."

هشدار مجدد درباره پر نکردن پازل دشمن
 
اما اوج گیری تقابل سران فتنه و نظام جمهوری اسلامی را باید در روز قدس سال 88 دانست، برهه ای که حامیان آنها با شعارهای غیر انتخاباتی به جنگ با اصلی ترین پایه های ایدئولو‍ژیک جمهوری اسلامی آمدند و با فریاد "نه غزه نه لبنان" نشان دادند نه تنها مساله اصلی آنها انتخابات نیست،‌ بلکه وظیفه صاف کردن جاده برای دشمنان اصلی جمهوری اسلامی را دارند، در عین حال رهبر معظم انقلاب در 2 مهرماه 88 بار دیگر پدرانه بیت الغزل سخنان خود طی ماه های گذشته را تکرار کردند و ضمن هشدار درباره تکمیل نکردن پازل دشمن فرمودند:
 
"اینکه ما نفهمیم دشمنی او را و از این معنا غفلت کنیم، این قابل قبول نیست. یک وقت می‌بینید ما در داخل جدول و پازلهای دشمن قرار میگیریم ـ در پازل، مجموعه‌ای را کنار هم میچینند، تا یک شکلی از تویش در بیاید ـ تا یکی از این اجزاء را ما تأمین بکنیم. خوب، این خیلی چیز بدی است؛ ما باید سعی کنیم که تأمین‌کننده‌ی اجزاء او نباشیم. ...  این خطوط دشمن را ـ ما در عمل خودمان و در اظهارات خودمان باید محاسبه کنیم و باید اینها را در محاسبات خودمان بگنجانیم، که اگر اظهارنظری هم میخواهیم بکنیم، با توجه به اینها باشد؛ عمل و اقدامی میخواهیم بکنیم، با توجه به اینها باشد؛ ببینیم آیا داریم به دشمن کمک میکنیم یا نه."
 
صریح ترین هشدارهای رهبر انقلاب به فتنه گران/ وقتی شعارهای ضد انقلاب را شنیدند چرا موضع نگرفتند؟
 
مهرماه به پایان رسید و عملکرد فتنه گران در جهت جدایی از مردم و نظام سرعت بیشتری گرفت، و این بار در 13 آبان ماه بود که افتضاح دیگری از آنها سر زد، تاکید میرحسین موسوی در بیانیه 13 آبان اش بر حضور سبزها در خیابان و در مقابل سخن نگفتن از دشمنی با امریکا، بیش از پیش نشان داد که جریان اصلاح طلب داخل کشور دیگر سر بازگشت به آغوش انقلاب را ندارد و ظاهرا جز تهیه کردن خوراک برای ضدانقلاب علیه جمهوری اسلامی، وظیفه دیگری برای خود قائل نیست، از این رو در 13 آبان فتنه گران با حضور در خیابان های تهران و سر دادن شعارهای انحرافی، بار دیگر شادی را برای دشمنان به ارمغان بردند و این نه تنها ایستگاه پایانی اقدامات آنها نبود بلکه در 16 آذر 88 نیز به بهانه روز دانشجو، ضمن حضور در برخی خیابانهای فرعی دانشگاه تهران، به روند چندماهه قبل خود ادامه دادند و بهترین بسترسازی برای دشمنان نظام را فراهم نمودند.
 
به همین جهت بود که رهبر معظم انقلاب چند روز بعد از 16 آذر در 22 آذر و در جمع طلاب فرمودند:
 
 "آن کسى که براى انقلاب، براى امام، براى اسلام کار میکند، بمجردى که ببیند حرف او، حرکت او موجب شده است که یک جهتگیرى‌اى علیه این اصول به وجود بیاید، فوراً متنبه میشود. چرا متنبه نمیشوند؟ وقتى شنفتند که از اصلى‌ترین شعار جمهورى اسلامى - «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» - اسلامش حذف میشود، باید به خود بیایند؛ باید بفهمند که دارند راه را غلط میروند، اشتباه میکنند؛ باید تبرى کنند. وقتى مى‌بینند در روز قدس که براى دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است، به نفع رژیم غاصب صهیونیست و علیه فلسطین شعار داده میشود، باید متنبه بشوند، باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم. وقتى مى‌بینند سران ظلم و استکبار عالم از اینها حمایت میکنند، رؤساى آمریکا و فرانسه و انگلیس و اینهائى که مظهر ظلمند - هم در زمان کنونى، هم در دوره‌ى تاریخىِ صد سال و دویست ساله‌ى تا حالا - دارند از اینها حمایت میکنند، باید بفهمند یک جاى کارشان عیب دارد؛ باید متنبه بشوند. وقتى مى‌بینند همه‌ى آدمهاى فاسد، سلطنت‌طلب، از اینها حمایت میکند، توده‌اى از اینها حمایت میکند، رقاص و مطرب فرارى از کشور از اینها حمایت میکند، باید متنبه بشوند، باید چشمشان باز بشود، باید بفهمند؛ بفهمند که کارشان یک عیبى دارد؛ بلافاصله برگردند بگویند نه، ما نمیخواهیم حمایت شما را."
 
ایشان ادامه دادند: 
 
"چرا رودربایستى میکنند؟ آیا میشود با بهانه‌ى عقلانیت، این حقایق روشن را ندیده گرفت، که ما عقلانیت بخرج میدهیم! این عقلانیت است که دشمنان این ملت و دشمنان این کشور و دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب، شما را از خود بدانند و براى شما کف و سوت بزنند، شما هم همین طور خوشتان بیاید، دل خوش کنید؛ این عقلانیت است؟! این نقطه‌ى مقابل عقل است."
 
با توجه به مطالب مورد اشاره، به نظر می رسد اقدام به موقع بازارهای تهران در تبری جستن از رفتارهای سودجویانه عده ای فرصت طلب در روزهای اخیر و مرزبندی روشن با دشمنان، همان شاه کلیدی است که سران فتنه در سال 88 با گم کردن آن نه تنها منجر به انزوای همیشگی خود در سپهر سیاسی ایران شدند، بلکه با جری تر کردن دشمنان در آن برهه، ظلم بزرگ و فراموش نشدنی در حق نظام اسلامی مرتکب شدند.

کد خبر:140062 -

 

منبع: رجانیوز




<      1   2      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
تبلیغات

مکث تمپ

قالب های رایگان وبلاگ

قالب های بلاگفا

قالب های میهن بلاگ

قالب های پرشین بلاگ

قالب های بلاگ اسکای

قالب های دیتالایف

پوسته های وردپرس